Vårens seminarier om Big Data 2.0 och Robotisering

Differ genomförde under våren två inspirerande seminarier om Big Data 2.0 och Robotisering. Tack till alla som kom och diskuterade ämnena med oss!

Big data 2.0 – Precision för prediktion

Ostrukturerad data som affärstillgång (genomfördes 19 april)

Vi kommer nu ett steg närmare drömmen om att kunna skåda in i framtiden. Vår första upptäcktsresa i landet Big Data, där vi tog med oss vår nya förmåga att hantera stora datamängder, lät oss se nya samband och dra nya slutsatser. Nu är det dags att utnyttja både teknik och data mer precist – att arbeta mer strukturerat med ostrukturerad data, helt enkelt. Det handlar om praktisk och konkret användning av data.

Digitala medarbetare (genomfördes 4 maj)

Robotisering – Nästa logiska steg efter outsourcingvågen

En effektiv verksamhet har alltid varit en fundamental nyckel till lönsamhet och konkurrenskraft. Stora effektivitetsvinster uppstod efter stora investeringar i stora system i slutet av 1900-talet. Sedan hittades ytterligare effektivitet i olika former av outsourcing. Och nu är vi i början av nästa logiska utvecklingssteg – robotiseringseran.

Med hjälp av digitala medarbetare – som RPA, chatbottar, kognitiva agenter och maskinlärande assistenter – kan ett helt nytt territorium av processer angripas för ökad lönsamhet. Men det finns många vägval i både vad man bör göra och hur man ska robotisera. Det gäller att inte bara stirra sig blind på besparingarna, utan också se potentialerna i ökad kvalitet och förbättrade kundmöten.

Helge Flemmen från Differ Norge, som installerat mer än 500 robotar under de senaste åren, Peter Nordström, Senior Partner på Differ, och Jonas Karlsson från Ipsoft, tog oss igenom de olika varianterna av robotisering, med konkreta exempel från framgångsrika initiativ i Sverige och Norge.

Vill du veta mer om innehållet i något av seminarierna? Hör av dig till Peter.

Read more

Blog
December 14, 2018

Auto targeting, content velocity & hyper personalization – hyped buzzwords or attractive competitive tools?

Remove the classical obstacles to transformation through a holistic change program addressing three dimensions of change. Access to the right capabilities and correct data will make digital solutions a competitive…

Blog
December 10, 2018

Optimize Customer Lifecycle – how well do you really know your customers?

Thou shalt love thy customer as thyself. Give way to the corporate commandment of the 21st century. But in our endless strive to achieve more loyal customers, let’s not forget…

Blog
December 3, 2018

Innovate Offerings – merge creativity, craftmanship & managerial discipline

Innovativeness of an organization is not formed by great ideas alone and is definitely not channeled only through new product features. A disciplined and holistic innovation process, spurred by both…

Contact Us