Sveriges Grönaste Varumärke – frukostseminarium 17/5

Varmt välkommen att inspireras genom ett engagerande seminarium kring hållbarhetstrender kopplat till varumärke.

Frukostseminarium med tema: Sveriges Grönaste Varumärke (genomfördes 17 maj)

För åttonde gången har Differ frågat svenska folket om synen på frågor kring miljö och hållbarhet i undersökningen Sveriges Grönaste Varumärke. För sjätte gången vinner SJ förstapriset bland 86 undersökta varumärken.

SJ:s hållbarhetsdirektör Erica Kronhöffer berättade under seminariet hur de lyckats skapa ett varumärke med en stark grön position genom sitt konsekventa hållbarhetsarbete. Differs varumärkesspecialister Ulrika Burling och Clara Boëthius inspirerade och engagerade kring de viktigaste hållbarhetstrenderna kopplat till varumärke. Diplom och blommor delades ut till vinnarna inom de olika branchkategorierna av Sveriges Grönaste Varumärke 2016. Grattis än en gång till SJ, Änglamark, Apoteket, ICA, GodEl, Max, Polarn O. Pyret och Ving!

Vill du veta mer om innehållet i seminariet? Hör av dig till Ulrika.

Read more

Blog
December 14, 2018

Auto targeting, content velocity & hyper personalization – hyped buzzwords or attractive competitive tools?

Remove the classical obstacles to transformation through a holistic change program addressing three dimensions of change. Access to the right capabilities and correct data will make digital solutions a competitive…

Blog
December 10, 2018

Optimize Customer Lifecycle – how well do you really know your customers?

Thou shalt love thy customer as thyself. Give way to the corporate commandment of the 21st century. But in our endless strive to achieve more loyal customers, let’s not forget…

Blog
December 3, 2018

Innovate Offerings – merge creativity, craftmanship & managerial discipline

Innovativeness of an organization is not formed by great ideas alone and is definitely not channeled only through new product features. A disciplined and holistic innovation process, spurred by both…

Contact Us