Utveckling av kundlojalitet i en allt mer komplex värld – frukostseminarium 16/2-18

Utveckling av kundlojalitet i en allt mer komplex värld – hur gör man och vilka verktyg finns

Att utveckla hållbar lojalitet och engagemang i kundrelationerna har blivit en allt större utmaning i alla branscher. Dels har kunderna blivit mer kunniga och deras förväntningar på kundupplevelsen har ökat – dels har tillgängliga digitala lösningar och kunddata utvecklats enormt. Allt detta ställer stora krav på företag och organisationer.

För vem

Seminariet riktar sig till dig som arbetar i linjebefattning inom marknad, sälj, CRM, affärsutveckling, Customer Experience och förändringsledning. Seminariet är tyvärr inte öppet för branschkollegor till vår partner. Som deltagare kommer du får med dig inspiration och konkreta tips till din vardag.

Talare

Helena Nordman Stålnacke och Frank van Gelder, partners på Differ.

Program

07.30 | Registrering & frukost

08.00 | Introduktion Wednesday Relations

08.05 | Under föredraget kommer vi prata om:

  • Kundlojalitet – definition och mätbarhet
  • Drivkrafter bakom kundlojalitet
  • Lojalitetsstrategi
  • Hur förvandlas stora datamängder till agerbara kundinsikter
  • Differentiering och personalisering i kundbearbetningen
  • Verktyg, som strategisk segmentering, marketing automation (MA), artificial intelligence (AI), mm.
  • Flera exempel från olika branscher (kundcase)

08:55 | Avslut och summering

Tid & Plats

16 februari 2018
Kl. 08.00-09.00
Registrering & frukost från kl.07.30

Berns
Näckströmsgatan 8, Stockholm

ANMÄL DIG

Share

Read more

Event
January 25, 2021

Sveriges Grönaste Varumärke – Digitalt event 18 februari 2021

Välkommen till ett inspirerande digitalt event där vinnarna av Sveriges Grönaste Varumärke utses!

winter-light-of-hope-differ News
December 29, 2020

672.000 skäl till ett gott nytt år!

Kunder, partners, vänner och kollegor, 2020 har varit ett tufft år för oss alla, men i utmaning växer vi. När vi nu ser mot 2021 är våra blickar mer hoppfulla…

Event
November 16, 2020

Tomorrow’s CX

Den 19 november 2020 genomför Differ och Xlent ett webinar om hur teknologi kan synnerligen förbättra kundupplevelsen!

Contact Us