Utveckling av kundlojalitet i en allt mer komplex värld – frukostseminarium 16/2-18

Utveckling av kundlojalitet i en allt mer komplex värld – hur gör man och vilka verktyg finns

Att utveckla hållbar lojalitet och engagemang i kundrelationerna har blivit en allt större utmaning i alla branscher. Dels har kunderna blivit mer kunniga och deras förväntningar på kundupplevelsen har ökat – dels har tillgängliga digitala lösningar och kunddata utvecklats enormt. Allt detta ställer stora krav på företag och organisationer.

För vem

Seminariet riktar sig till dig som arbetar i linjebefattning inom marknad, sälj, CRM, affärsutveckling, Customer Experience och förändringsledning. Seminariet är tyvärr inte öppet för branschkollegor till vår partner. Som deltagare kommer du får med dig inspiration och konkreta tips till din vardag.

Talare

Helena Nordman Stålnacke och Frank van Gelder, partners på Differ.

Program

07.30 | Registrering & frukost

08.00 | Introduktion Wednesday Relations

08.05 | Under föredraget kommer vi prata om:

  • Kundlojalitet – definition och mätbarhet
  • Drivkrafter bakom kundlojalitet
  • Lojalitetsstrategi
  • Hur förvandlas stora datamängder till agerbara kundinsikter
  • Differentiering och personalisering i kundbearbetningen
  • Verktyg, som strategisk segmentering, marketing automation (MA), artificial intelligence (AI), mm.
  • Flera exempel från olika branscher (kundcase)

08:55 | Avslut och summering

Tid & Plats

16 februari 2018
Kl. 08.00-09.00
Registrering & frukost från kl.07.30

Berns
Näckströmsgatan 8, Stockholm

ANMÄL DIG

Share

Read more

Career
June 11, 2019

Kvantitativa analytiker till Analytics Lab by Differ

Differ söker kvantitativa analytiker till en ny satsning, Analytics Lab. I rollen kommer du arbeta i gränslandet mellan avancerad analys och klassisk managementkonsulting. 

Event
April 11, 2019

A deep-dive into customer experience – kvällsevent 8/5

Få inspiration för att ta ditt företags kundupplevelse till nästa nivå, samt tips och idéer som hjälper dig att briljera inför kollegorna.

Blog
March 28, 2019

Putting Truth First Is Crucial When Building a Brand

2019 is now in full-speed and so far, the first months of the year have offered a lot of interesting customer insights. Presented below are three important insights that we…

Contact Us