Utveckling av kundlojalitet i en allt mer komplex värld – frukostseminarium 16/2-18

Utveckling av kundlojalitet i en allt mer komplex värld – hur gör man och vilka verktyg finns

Att utveckla hållbar lojalitet och engagemang i kundrelationerna har blivit en allt större utmaning i alla branscher. Dels har kunderna blivit mer kunniga och deras förväntningar på kundupplevelsen har ökat – dels har tillgängliga digitala lösningar och kunddata utvecklats enormt. Allt detta ställer stora krav på företag och organisationer.

För vem

Seminariet riktar sig till dig som arbetar i linjebefattning inom marknad, sälj, CRM, affärsutveckling, Customer Experience och förändringsledning. Seminariet är tyvärr inte öppet för branschkollegor till vår partner. Som deltagare kommer du får med dig inspiration och konkreta tips till din vardag.

Talare

Helena Nordman Stålnacke och Frank van Gelder, partners på Differ.

Program

07.30 | Registrering & frukost

08.00 | Introduktion Wednesday Relations

08.05 | Under föredraget kommer vi prata om:

  • Kundlojalitet – definition och mätbarhet
  • Drivkrafter bakom kundlojalitet
  • Lojalitetsstrategi
  • Hur förvandlas stora datamängder till agerbara kundinsikter
  • Differentiering och personalisering i kundbearbetningen
  • Verktyg, som strategisk segmentering, marketing automation (MA), artificial intelligence (AI), mm.
  • Flera exempel från olika branscher (kundcase)

08:55 | Avslut och summering

Tid & Plats

16 februari 2018
Kl. 08.00-09.00
Registrering & frukost från kl.07.30

Berns
Näckströmsgatan 8, Stockholm

ANMÄL DIG

Share

Read more

Blog
March 31, 2020

What’s your Office view?

Har ni gjort omställningen till att arbeta digitalt ännu? Har ni behövt ställa in möten, workshops och projekt på grund av Corona-pandemin? Gör inte det!

Article
March 31, 2020

Getting proactive in post covid-19 reality

Necessity is the mother of invention – and there’s no shortage of necessity right now. Whether positively or negatively affected by the current covid-19 pandemic does not matter – companies…

News
February 19, 2020

SJ och Änglamark utsedda till Sveriges grönaste varumärken

För elfte gången har folket fått säga sitt i undersökningen Sveriges Grönaste Varumärke, och det är tydligt att den gröna trenden håller i sig. Det råder ingen tvekan om att…

Contact Us