Utveckling av kundlojalitet i en allt mer komplex värld – frukostseminarium 16/2-18

Utveckling av kundlojalitet i en allt mer komplex värld – hur gör man och vilka verktyg finns

Att utveckla hållbar lojalitet och engagemang i kundrelationerna har blivit en allt större utmaning i alla branscher. Dels har kunderna blivit mer kunniga och deras förväntningar på kundupplevelsen har ökat – dels har tillgängliga digitala lösningar och kunddata utvecklats enormt. Allt detta ställer stora krav på företag och organisationer.

För vem

Seminariet riktar sig till dig som arbetar i linjebefattning inom marknad, sälj, CRM, affärsutveckling, Customer Experience och förändringsledning. Seminariet är tyvärr inte öppet för branschkollegor till vår partner. Som deltagare kommer du får med dig inspiration och konkreta tips till din vardag.

Talare

Helena Nordman Stålnacke och Frank van Gelder, partners på Differ.

Program

07.30 | Registrering & frukost

08.00 | Introduktion Wednesday Relations

08.05 | Under föredraget kommer vi prata om:

  • Kundlojalitet – definition och mätbarhet
  • Drivkrafter bakom kundlojalitet
  • Lojalitetsstrategi
  • Hur förvandlas stora datamängder till agerbara kundinsikter
  • Differentiering och personalisering i kundbearbetningen
  • Verktyg, som strategisk segmentering, marketing automation (MA), artificial intelligence (AI), mm.
  • Flera exempel från olika branscher (kundcase)

08:55 | Avslut och summering

Tid & Plats

16 februari 2018
Kl. 08.00-09.00
Registrering & frukost från kl.07.30

Berns
Näckströmsgatan 8, Stockholm

ANMÄL DIG

Share

Read more

News
February 20, 2019

ICA och Änglamark utsedda till Sveriges grönaste varumärken 2018

När svenskarna för elfte året i rad får göra sin röst hörd i undersökningen Sveriges Grönaste Varumärke står det klart att grönhet nu anses vara en självklarhet. Samtidigt ställer konsumenter…

Article
February 19, 2019

Nordic Industrial Aftermarket and Services – Trends and outlook for 2019

Overall, Nordic industrial manufacturers (OEMs) have thrived in 2018. Most find themselves at a high point of the global business cycle with increasing sales, high margins and an expanding installed…

Event
January 24, 2019

Sveriges Grönaste Varumärke – kvällsevent 20/2

Varmt välkommen till ett inspirerande kvällsevent på temat Sveriges Grönaste Varumärke!

Contact Us