Sveriges Grönaste Varumärke – seminarium 10/4

Varmt välkommen till ett inspirerande seminarium på temat Sveriges Grönaste Varumärke!

Differ har, sedan 2007, undersökt hur svenska folket ser på frågor om miljö och hållbarhet i undersökningen Sveriges Grönaste Varumärke. Tioårsperspektivet visar att hållbarhetsfrågans betydelse aldrig har varit större än nu.

  • Svenskarna värderar grönhet allt mer och gör allt fler aktiva gröna val
  • Frågan har omdefinierats; från ett tydligt fokus på klimat till en bred syn på hållbarhet där miljö, hälsa och socialt ansvarstagande inkluderas
  • Ribban har höjts. Bland företagen har hållbarhet flyttats från sporadiska punktinsatser till en naturlig del av kärnverksamheten

Vi berättar mer om detta, under en kväll med mingel, mat och dryck. Vi går djupare in på vad som hänt inom grönhet under de gångna tio åren, blickar framåt och presenterar resultaten av utnämningen Sveriges Grönaste Varumärke 2017. Årets stora vinnare kommer också att berätta om hur de arbetat för att skapa ett varumärke med en stark grön position.

Seminarium med Differ och årets vinnare

Datum: 10 april
Tid: Registrering kl. 17:00-17:30
seminarium kl. 17:30-18:30
mingel kl. 18:30-20:00
Plats: Differs kontor, Regeringsgatan 67, Stockholm
Kostnad: Seminariet är kostnadsfritt, antalet platser är begränsat

Anmäl dig här

Share

Read more

Blog
December 14, 2018

Auto targeting, content velocity & hyper personalization – hyped buzzwords or attractive competitive tools?

Remove the classical obstacles to transformation through a holistic change program addressing three dimensions of change. Access to the right capabilities and correct data will make digital solutions a competitive…

Blog
December 10, 2018

Optimize Customer Lifecycle – how well do you really know your customers?

Thou shalt love thy customer as thyself. Give way to the corporate commandment of the 21st century. But in our endless strive to achieve more loyal customers, let’s not forget…

Blog
December 3, 2018

Innovate Offerings – merge creativity, craftmanship & managerial discipline

Innovativeness of an organization is not formed by great ideas alone and is definitely not channeled only through new product features. A disciplined and holistic innovation process, spurred by both…

Contact Us