In the making: The Royalty of Customer Loyalty

Ellen Broström och Viktor Bengtsson skriver för tillfället sitt examensarbete på Differ, med ämnet – The Royalty of Customer Loyalty.

  • Vad är elevator-pitchen för erat arbete?

Vi skriver om digitaliseringens utmaningar med att bygga kundlojalitet i försäkringsbranschen. Kunder vill ha skräddarsydda lösningar och betala för sin egen risk samtidigt som snabbfotade InsurTechs dyker upp med nya digitala lösningar. Frågan är hur de stora etablerade försäkringsbolagen ska agera i det nya klimatet för att bevara sina kundrelationer.

  • Vad är det bästa med att arbeta med Differ?

Mycket fokus på skidåkning, stämningen på kontoret, direktaccess till rätt kompetenser, eventen, frukostar och härliga AWs. Det är också ett stort plus att kontoret ligger mitt i centrum.

  • Ellen berätta lite mer om din exjobbspartner Viktor

Viktor är en rastlös globetrotter som flyger land och rike runt för att samla erfarenheter. En social kameleont som kan släppas i vilket sammanhang som helst och han anpassar sig. Det är kul att jobba i team med Viktor. Han tar bort alla onödiga friktionsmoment som slösar tid och energi genom att hela tiden fråga “varför” något ska genomföras, han gillar att jobba smart helt enkelt.

  • Viktor berätta lite mer om Ellen

Ellen har en grymt driven och ärlig personlighet, älskar att ha många projekt på gång samtidigt och är aldrig rädd för att ta kontroll och leda människor framåt. När man jobbar med Ellen så vet man att att det konstant händer saker och behöver aldrig oroa sig för fastna eller att inte nå målen. Hon bidrar alltid med en positiv intsällning, lättsam stämning och man kan vara säker på att mötas av ett härligt leende varje morgon när man stiger in på kontoret!

Det finns inga tvivel om att ni kommer leverera ett intressant arbete, vi ser framemot resultatet! Stort lycka till!

Vill du veta mer om hur det är att arbeta med intäktsrelateradefrågor kontakta oss på karriar@differ.se så berättar vi mer.

Read more

Blog
December 14, 2018

Auto targeting, content velocity & hyper personalization – hyped buzzwords or attractive competitive tools?

Remove the classical obstacles to transformation through a holistic change program addressing three dimensions of change. Access to the right capabilities and correct data will make digital solutions a competitive…

Blog
December 10, 2018

Optimize Customer Lifecycle – how well do you really know your customers?

Thou shalt love thy customer as thyself. Give way to the corporate commandment of the 21st century. But in our endless strive to achieve more loyal customers, let’s not forget…

Blog
December 3, 2018

Innovate Offerings – merge creativity, craftmanship & managerial discipline

Innovativeness of an organization is not formed by great ideas alone and is definitely not channeled only through new product features. A disciplined and holistic innovation process, spurred by both…

Contact Us