Differ startar contentbyrå och köper Dagens PS

Differ fortsätter sin expansion och sin breddning. Företaget etablerar byrån Content Lab och förvärvar affärsnyhetssajten Dagens PS.

Differ har sedan länge en ledande position som konsult med fokus på intäkts-och tillväxtfrågor. Kunden är utgångspunkten för alla uppdrag, från varumärkesstrategi och erbjudandeutveckling, via optimering av kundlivscykeln och utformning av kundupplevelser, till effektivisering av kundservice och säljprocesser.

Parallellt med frågor kring strategi och verksamhetsutveckling ser vi en ökad efterfrågan gällande mer operativa utmaningar kring kund- och intäktsfrågor. Det kan röra
områden som att driva marknadskampanjer, att rulla ut en ny varumärkesplattform,
att realisera en kommunikationsstrategi eller att implementera en CRM-strategi. För
att adressera dessa frågor, och bättre kunna stötta kundernas behov, sjösätter vi nu Differ Content Lab.

 

 

Content Lab är en datadriven contentbyrå, som erbjuder innehållsstrategi och -produktion, tekniktjänster, nyhetsbrevsproduktion och meshmedia distribution – allt som behövs för att fylla alla nya kontaktstrategier med relevant och dynamiskt innehåll.

”Content Lab blir ett operativt och bra komplement till Differs vanliga verksamhet där vi utvecklar och optimerar digitala kundmöten med relevant innehåll. Ett behov som ökar kraftigt när allt fler bolag och varumärken tagit steget in i den nya martech-världen”, säger Mikael Gullström, nytillträdd vd för Content Lab.

Content Lab köper samtidigt Dagens PS som har varit en av Sveriges största affärsnyhetssajter sedan starten 2004. Dagens PS nytänkande och datafokuserade redaktörer tillsammans med mediekonceptet – att kurera det globala näringslivet – blir ett unikt sätt för företag att få tillgång till en fullfjädrad nyhetsredaktion. Ett slags medievärldens mobilabonnemang.

”Via förvärvet av Dagens PS får vi en newsdesk vars produktion genererar över 500.000 lästa artiklar varje vecka. Dagens PS blir en viktig resurs i vår produktportfölj och de har rätt datadriven kultur i generna – en viktig framgångsfaktor i en digital contentbyrå. Det finns dessutom ett arv att utveckla med Dagens PS vilket är en spännande utvecklingsmöjlighet vid sidan av våra övriga uppdrag” säger Mikael Gullström.

Differs kunder blir alltmer precisa och relevanta i sin kundbearbetning. Content Lab, som med bland annat Dagens PS i produktportföljen, är en spännande lösning för att stödja dem med relevant innehåll och distribution.

”Differ fortsätter sina uppdrag som vanligt och öppnar även upp för ytterligare nya bolagssatsningar i framtiden”, säger Tobias Bergdahl, VD för Differ.

För mer information kontakta Tobias Bergdahl eller Mikael Gullström.

Share

Read more

Blog
December 14, 2018

Auto targeting, content velocity & hyper personalization – hyped buzzwords or attractive competitive tools?

Remove the classical obstacles to transformation through a holistic change program addressing three dimensions of change. Access to the right capabilities and correct data will make digital solutions a competitive…

Blog
December 10, 2018

Optimize Customer Lifecycle – how well do you really know your customers?

Thou shalt love thy customer as thyself. Give way to the corporate commandment of the 21st century. But in our endless strive to achieve more loyal customers, let’s not forget…

Blog
December 3, 2018

Innovate Offerings – merge creativity, craftmanship & managerial discipline

Innovativeness of an organization is not formed by great ideas alone and is definitely not channeled only through new product features. A disciplined and holistic innovation process, spurred by both…

Contact Us