Differ etablerar bolag för expertuthyrning

Managementkonsultbolaget Differ fortsätter sin expansion och sin breddning. Ytterligare ett bolag skapas, Talent Lab by Differ AB.

Differ har sedan länge en ledande position som konsult med fokus på intäkts- och tillväxtfrågor. Kundmötet är utgångspunkten för alla uppdrag, från varumärkesstrategi och erbjudandeutveckling, via optimering av kundlivscykeln och utformning av kundupplevelser, till effektivisering av kundservice och säljprocesser.

När man arbetar med strategi och verksamhetsutveckling är det oundvikligt att en stark efterfrågan uppstår gällande mer operativa utmaningar kring kund- och intäktsfrågor. Det kan röra områden som att driva marknadskampanjer, att rulla ut en ny varumärkesplattform, att realisera en kommunikations-strategi eller att implementera en CRM-strategi. I realiseringsfasen handlar det inte sällan om bemanningsfrågor och tillskott av operativ expertis. För att adressera ett sådant behov, sjösätter nu Differ ett bolag med varumärket Talent Lab.

 

Talent Lab är ett bolag inom expertuthyrning och interim management, med fokus på roller nära kunderna, numer oftast med digitala förtecken. Specialister på områden som digital marknadsföring, kommunikation eller marketing automation söker sig till Talent Lab när de vill arbeta i en mer flexibel form, men ändå utvecklas i en social kontext och på sikt kunna bli delägare. Uppdragsgivarna är företag som snabbt behöver resurser och kompetens som kan göra skillnad inom alla marknadsstrategiska discipliner.

”Det handlar om att matcha rätt kompetens anpassat till specifika behov, när det behövs för att fånga den potentiella tillväxten i kundmötet”, säger Kerstin Elvegård som tillsammans med Jens Pettersson leder Talent Lab. ”På så sätt kan vi stödja företag att optimera och utveckla det digitala kundmötet på ett effektivare sätt än att anställa”, tillägger Jens.

För mer information, kontakta Kerstin Elvegård eller Jens Pettersson. Besök hemsidan här.

Share

Read more

News
February 20, 2019

ICA och Änglamark utsedda till Sveriges grönaste varumärken 2018

När svenskarna för elfte året i rad får göra sin röst hörd i undersökningen Sveriges Grönaste Varumärke står det klart att grönhet nu anses vara en självklarhet. Samtidigt ställer konsumenter…

Article
February 19, 2019

Nordic Industrial Aftermarket and Services – Trends and outlook for 2019

Overall, Nordic industrial manufacturers (OEMs) have thrived in 2018. Most find themselves at a high point of the global business cycle with increasing sales, high margins and an expanding installed…

Event
January 24, 2019

Sveriges Grönaste Varumärke – kvällsevent 20/2

Varmt välkommen till ett inspirerande kvällsevent på temat Sveriges Grönaste Varumärke!

Contact Us