Differ etablerar bolag för expertuthyrning

Managementkonsultbolaget Differ fortsätter sin expansion och sin breddning. Ytterligare ett bolag skapas, Talent Lab by Differ AB.

Differ har sedan länge en ledande position som konsult med fokus på intäkts- och tillväxtfrågor. Kundmötet är utgångspunkten för alla uppdrag, från varumärkesstrategi och erbjudandeutveckling, via optimering av kundlivscykeln och utformning av kundupplevelser, till effektivisering av kundservice och säljprocesser.

När man arbetar med strategi och verksamhetsutveckling är det oundvikligt att en stark efterfrågan uppstår gällande mer operativa utmaningar kring kund- och intäktsfrågor. Det kan röra områden som att driva marknadskampanjer, att rulla ut en ny varumärkesplattform, att realisera en kommunikations-strategi eller att implementera en CRM-strategi. I realiseringsfasen handlar det inte sällan om bemanningsfrågor och tillskott av operativ expertis. För att adressera ett sådant behov, sjösätter nu Differ ett bolag med varumärket Talent Lab.

 

Talent Lab är ett bolag inom expertuthyrning och interim management, med fokus på roller nära kunderna, numer oftast med digitala förtecken. Specialister på områden som digital marknadsföring, kommunikation eller marketing automation söker sig till Talent Lab när de vill arbeta i en mer flexibel form, men ändå utvecklas i en social kontext och på sikt kunna bli delägare. Uppdragsgivarna är företag som snabbt behöver resurser och kompetens som kan göra skillnad inom alla marknadsstrategiska discipliner.

”Det handlar om att matcha rätt kompetens anpassat till specifika behov, när det behövs för att fånga den potentiella tillväxten i kundmötet”, säger Kerstin Elvegård som tillsammans med Jens Pettersson leder Talent Lab. ”På så sätt kan vi stödja företag att optimera och utveckla det digitala kundmötet på ett effektivare sätt än att anställa”, tillägger Jens.

För mer information, kontakta Kerstin Elvegård eller Jens Pettersson. Besök hemsidan här.

Share

Read more

Blog
December 14, 2018

Auto targeting, content velocity & hyper personalization – hyped buzzwords or attractive competitive tools?

Remove the classical obstacles to transformation through a holistic change program addressing three dimensions of change. Access to the right capabilities and correct data will make digital solutions a competitive…

Blog
December 10, 2018

Optimize Customer Lifecycle – how well do you really know your customers?

Thou shalt love thy customer as thyself. Give way to the corporate commandment of the 21st century. But in our endless strive to achieve more loyal customers, let’s not forget…

Blog
December 3, 2018

Innovate Offerings – merge creativity, craftmanship & managerial discipline

Innovativeness of an organization is not formed by great ideas alone and is definitely not channeled only through new product features. A disciplined and holistic innovation process, spurred by both…

Contact Us