672.000 skäl till ett gott nytt år!

Kunder, partners, vänner och kollegor,
2020 har varit ett tufft år för oss alla, men i utmaning växer vi. När vi nu ser mot 2021 är våra blickar mer hoppfulla än oroliga, för att vi tog oss igenom det här året – tillsammans.

Ett projekt som vi är mycket stolta över är Content Labs banbrytande initiativ Stream of Hope – en livestreamad välgörenhetsinsamling skapad tillsammans med Barncancerfonden. Arbetet började redan tidigt i våras, då Content Lab kontaktade landets största e-sportare, streamingstjärnor och gamers.

Stream-of-Hope-content-lab
Content Labs välgörenhetsfestival Stream of Hope slog trefaldigt insamlingsrekord under streaminghelgen på plattformen Twitch – 672 491 kronor till kampen mot barncancer!
Resultatet blev en 72 timmar lång livestream på plattformen Twitch, där målet var att samla in så mycket pengar som möjligt till barncancerforskning och stöd för barn med cancer.
Under sommaren och hösten satte vi ihop ett späckat program för streamingfestivalen, med en rad olika tävlingar, turneringar, intervjuer och happenings. I årets upplaga deltog bland annat e-sportspionjären Emil ”HeatoN” Christensen, streamingpersonligheten Sp4zie och världsartisten Alesso.
När de 72 timmarna var till ända stod insamlingen på 672  491 kronor. Det är nästan tre gånger så mycket som förra året!
Insamlingen är öppen till och med den 31 december, så gör gärna som vi och skänk en gåva genom att swisha till 123-4594032.
Vi hoppas nu att ni kan njuta av en härlig och välförtjänt ledighet. För att slappna av lite extra vill vi tipsa om några av våra podcastfavoriter. Dessa passar utmärkt att luta sig tillbaka med när julstöket lagt sig:
  • Orlic & En podd för dig som vill bygga något: ett företag, en rörelse eller en karriär som kretsar kring det som du är bra på och tycker är viktigt.
  • Digitala influencer podden En podcast om digitalisering.
  • 99% Invisible En podcast som undersöker “the power of” design.
  • Allt du behöver veta om ny teknik Om vetenskapliga och tekniska genombrott som leder till nya sätt att tänka och hur det påverkar vår vardag.
  • Dumma människor En vetenskapstörstande podd om populärkultur, psykologi och mänskligt beteende.

God helg och gott nytt år, vi ses 2021!

Differgruppen – Differ Strategy Consulting, Content Lab, Feedback Lab & Talent Lab

Read more

News
February 19, 2021

Coop och Änglamark vinner Sveriges grönaste varumärken

För tolfte gången har folket fått säga sitt i undersökningen Sveriges Grönaste Varumärke, och det är tydligt att den gröna trenden håller i sig. Årets undersökning belyser att det är…

Article
February 12, 2021

Dubbelt så många enkäter som Big Macs

Dina kunder pratar – lyssnar du? Ditt företags rykte, kundlojalitet och långsiktiga konkurrenskraft baseras på kundupplevelsen och det finns inget bättre sätt förstå kunderna än att verkligen lyssna på dem….

Event
January 25, 2021

Sveriges Grönaste Varumärke – Digitalt event 18 februari 2021

Välkommen till ett inspirerande digitalt event där vinnarna av Sveriges Grönaste Varumärke utses!

Contact Us