
Betydelsen av emotionella mervärden växer allt större för konsumenter, men trots det har en övervägande andel av företags lojalitets-program ett rationellt fokus: år 2024 hade 65% ett rationellt fokus, och bara 15% ett emotionellt fokus (resterande hade ett mixat fokus). Det finns alltså ett slagläge för att vinna lojala kunder idag – om man rättar sig efter kunders önskemål.
Men hur ska man tänka då för att utveckla ett lojalitetskoncept som tilltalar dagens och framtidens konsumenter?
Läs om vad vi anser är viktiga komponenter i uppbyggnaden av lojalitetskoncept, hållbarhetens roll och hur man bör tänka givet sina förutsättningar i vår artikel: Emotionella mervärden och hållbarhet – vägen till framtidens lojala kunder.
Vill du veta mer? Hör gärna av dig till någon av oss:
Erik Forlin, +46 73-020 05 43, erik.forlin@differ.se
Alexander Hellborg, +46 73-553 57 26, alexander.hellborg@differ.se
댓글